Становлення й розвиток виховної роботи
Основні орієнтири виховання
І. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Мета: формування почуттів любові до Батьківщини , її національних цінностей; шанобливе ставлення до держаної символіки, повага до прав людини (толерантність, миролюбність), вивчення культури свого народу і прагнення дотримання традицій, виховання почуття поваги, гордості до своїх батьків, роду, народу, місця де народився.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | «Україна – єдина країна» - до першого уроку. День знань. | Вересень | Педагог-організатор |
|
2. | Всеукраїнська освітня кампанія. Конкурс «Голуб Миру» до «Національного Дня Миру» |
Вересень |
Педагог-організатор |
|
3. | День української писемності та мови. Виховний захід «Рідна мово – пісня солов’їна» | Листопад | Класні керівники
|
|
4. | День гідності та свободи. Конференція «Свобода в Україні» | Листопад | Педагог-організатор
|
|
5. | День пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій: Акція «Запали свічку» | Листопад | Педагог-організатор Учитель історії |
|
6. | День Збройних сил України. | Грудень | Педагог-організатор |
|
7. | День прав людини. Вікторина «Знавці права» | Грудень | Педагог-організатор Учитель історії |
|
8. | День Соборності України. Конференція «Моя єдина Україна» | Січень | Педагог-організатор |
|
9. | День пам’яті Героїв Крут. Патріотичний захід «Герої Крут у пам’яті людській» | Січень | Педагог-організатор Учитель історії |
|
10. | Районний конкурс дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни» | Лютий | Педагог-організатор Учитель історії |
|
11. | День пам’яті героїв Небесної сотні. Виховний захід «Ваш подвиг – незабутній!» | Лютий | Педагог-організатор Учитель історії |
|
12. | Міжнародний день рідної мови. Виховний захід «Мова – найцінніший скарб народу» | Лютий | Класні керівники
|
|
13. | Районний конкурс дитячого малюнку «Мої права» | Квітень | Учитель малювання |
|
14. | Всеукраїнська історико-краєзнавча акція учнівської молоді «А ми тую славу збережемо» | Травень |
Учитель історії |
|
15. | День Пам’яті та Примирення в Україні. Парад строю і пісні. | Травень | Учитель історії Учитель музики |
|
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
Мета: формування духовно-моральної культури особистості: чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, виховання родинних, особистих громадських цінностей. Вміння співпрацювати з іншими, в колективі, співпереживати, здатність враховувати думки товаришів, поваги до товаришів.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | День грамотності. Виховна година «Будь грамотним» | Вересень | Класні керівники |
|
2. | День батька. Виховний захід «Мій татусь найкращий у світі» | Вересень | Педагог-організатор |
|
3. | Міжнародний день людей похилого віку. Виховна година «Прояви турботу та обачливість» | Жовтень |
Соціальний педагог Педагог-організатор |
|
4. | День працівників освіти. Святкова програма «Вчительська доля – висока зоря, запалена серцем, любов’ю зігріта!» | Жовтень |
Педагог-організатор |
|
5. | Всесвітній день дитини. Конкурс малюнків «Чи знаєш ти свої права?» | Листопад | Соціальний педагог |
|
6. | Всесвітній день інвалідів. Виховна година «Ми повинні нести іншим людям добро» | Грудень | Педагог-організатор |
|
7. | Стрітення Господнє. Виховний захід «Зустріч Весни і Зими» | Лютий | Педагог-організатор |
|
8. | Свято Масляна. Виховний захід «Весела Масляна» | Лютий |
|
|
9. | Інсценівка «Мешканці країни Доброти» | Березень | Класний керівник 6 класу |
|
10. | Міжнародний жіночий день. Літературно-музичний вечір «Ми вам вклоняємось дорогі жінки» | Березень |
Педагог-організатор |
|
11. | Районний конкурс «Таланти багатодітної родини» | Березень | Педагог-організатор Класні керівники |
|
12. | День Матері. Тематичне свято «Мати – найрідніша і найближча кожному із нас» | Травень | Педагог-організатор |
|
13. | Міжнародний день сім’ї. Конкурс малюнка «Моя сім’я» | Травень | Учитель малювання |
|
ІІІ. Ціннісне ставлення до природи.
Мета: формування екологічної культури, гармонійне співіснування з природою та зв'язок з національними традиціями; відповідальне ставлення до природи, правових норм, до природи як середовища існування людини; виховання почуття особистої причетності до збереження природних багатств відповідальності за них.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | Фотовікторина до Дня туризму «Лише у нас на Україні...» | Вересень | Учитель фізкультури |
|
2. | Бал у королеви Осені | Жовтень | Вчителі початкових класів |
|
3. | Всеукраїнська виставка-конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» | Грудень | Вчитель малювання |
|
4. | День довкілля. Конкурс малюнка «Людина і ліс» | Квітень | Вчитель біології |
|
5. | День Землі. Екологічна акція «Бережіть і творіть красу земну» | Квітень | Вчитель географії |
|
6. | День Чорнобильської трагедії. Виховний захід «Чорнобиль – наш біль» | Квітень | Педагог-організатор |
|
7. | Районний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!» | Травень | Педагог-організатор |
|
8. | Районний конкурс дитячого малюнку «Я хочу жити в якісному світі» | Травень |
Педагог-організатор |
|
| Тренінг «Спілкування з природою» | Листопад | Педагог-організатор |
|
| Абетка Зеленої планети | Січень | Педагог-організатор |
|
| Урок екології «Воду бережи, козаче, і вона тобі віддячить» | Грудень | Вчитель екології |
|
| Екологічна акція «Первоцвіти просять порятунку» | Лютий | Педагог-організатор |
|
| Розмова в дружньому колі «Бережи ліс – це запорука твого здоров’я» | Березень | Педагог-організатор |
|
IV. Ціннісне ставлення до праці.
Мета: виховання в учнів працелюбності, старанності, бережливості, господарського ставлення до суспільної власності; усвідомлення значимості праці в житті людини, вибори професії, повага до праці людей, які створюють духовні та матеріальні блага цінності.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | Всеукраїнський день бібліотек. Виховний захід «Книга вчить, як на світі жить» | Вересень | бібліотекар |
|
2. | Міжнародний день лікаря. Виховна година «Що ми повинні знати, щоб зберегти своє здоров’я» | Жовтень | Соціально педагог |
|
3. | День залізничника України. Інформаційна година. «Відповідальність професії – залізничника» | Листопад | Педагог-організатор |
|
4. | День працівників пожежної охорони. Виставка малюнків «Скажемо Ні всім пожежам на Землі» | Січень | Педагог-організатор |
|
5. | Всеукраїнська виставка-конкурс робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання. | Лютий | Учитель трудового навчання |
|
6. | День психолога. Виховна година. «Конверт психологічних знань» | Квітень | Соціальний педагог |
|
| Конкурс на найкращу годівничку «Годівничка для синички» | Грудень | Учитель трудового навчання |
|
| Трудовий десант «Чисте село – чиста Земля» | Березень | Педагог-організатор |
|
| Виставка композицій «Осінній дивограй» | Жовтень | Педагог-організатор |
|
| Рольова гра «Шукаю свою професію» |
| Педагог-організатор |
|
| Випуск святкової стінгазети до дня працівників освіти «Золоті учительські серця» | Вересень | Педагог-організатор |
|
| Трудовий десант «Перетворімо школу у квітучий сад» | Жовтень | Вчитель трудовогонавчання |
|
| Екологічна акція «Весну зустрічай» /виготовлення шпаківень/ | Лютий | Педагог-організатор |
|
| Конкурс творчих робіт «Рідного краю барвисті кольори» | Травень | Вчитель малювання |
|
| Конкурс композицій «Замість ялинки новорічний букет» | Грудень | Педагог-організатор |
|
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Мета: формування естетичної культури і мислення та почуттів засобами художніх образів різних видів мистецтва: розвиток художньо-естетичних емоцій, смаків, навичок до розробки участі в творчих мистецьких проектах.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | День знань. Свято першого дзвоника. «Здраствуй школо, дивосвіте ясний» |
Вересень |
Педагог-організатор |
|
2. | Міжнародний день музики. Музично-розважальна програма «Відгадай мелодію» | Жовтень |
Вчитель музики |
|
3. | День художника. Конкурс малюнків «Мої мрії» | Жовтень | Вчитель малюваня |
|
4. | Міжнародний день толерантності. Виховна година «Будь толерантним» | Листопад | Соціальний педагог |
|
5. | Новорічні свята «На порозі Новий рік» | Грудень | Педагог-організатор |
|
6. | Районний огляд-конкурс колядницьких колективів «Вертепне дійство – 2017» | Січень |
Педагог-організатор |
|
7. | Новий Рік за старим стилем. Конкурс колядок, щедрівок «Дозвольте колядувати, дім звеселяти!» | Січень |
Педагог-організатор |
|
8. | День закоханих. Виховний захід «Кохання – це скарб якому ціни нема» | Лютий |
Педагог-організатор |
|
9. | Міжнародний день театру. Театралізована вистава «Театр – світ духовності і краси» | Березень |
Педагог-організатор |
|
10. | Міжнародний день пам’яток і визначних місць. Заочна екскурсія «Пам’ятки світу» | Квітень |
Педагог-організатор |
|
11. | Великдень: Конкурс «Чарівність Великодня» | Травень | Педагог-організатор |
|
12. | День Вишиванки. Парад «Краща Вишиванка» | Травень | Педагог-організатор |
|
13. | Свято Останнього Дзвоника: «Дзвони ж нам дзвонику останній» | Травень |
Педагог-організатор |
|
14. | Випускний вечір «І вже звучить останній наш шкільний вальс» | Травень | Педагог-організатор |
|
VI. Ціннісне ставлення до себе (за здоровий спосіб життя).
Мета: формування основних засад «Я концепції» особистості (самопізнання, самовизначення, самовиховання, самовдосконалення); прагнути бути фізично здоровою людиною, знати про наслідки негативного впливу звичок на здоров'я людини.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітки про виконання |
1. | День фізкультури і спорту. Шкільна спартакіада «Здорові звички, здоровий спосіб життя» | Вересень | Вчитель фізкультури |
|
2. | Фізкультурно-патріотичний фестиваль «Козацький гарт» до Дня Захисника Вітчизни» | Жовтень | Вчитель фізкультури |
|
3. | Всесвітній день футболу. Змагання «Команда переможців» | Грудень | Вчитель фізкультури |
|
4. | Всесвітній день здоров’я. Фестиваль «Пропаганда здорового способу життя» | Квітень | Соціальний педагог |
|
5.
| Дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») | Квітень | Вчитель фізкультури |
|
| Інсценівка «Мешканці країни вітамінія» | Жовтень | Вчитель ОБЖ |
|
| Агітбригада «Здоровенькі були» | Листопад | Соціальний педагог |
|
| Профілактична бесіда «Здорові очі – вікна у світ» | Грудень | Шкільна медсестра |
|
| Змагання зі спортивного туризму, до дня туризму «Осінній рейд» | Вересень | Вчитель фізкультури |
|
| Розмова в дружньому колі «Кого я наслідую в житті» | Січень | Класні керівники |
|
| Лижна прогулянка «За здоров’ям до лісу» | Січень | Вчитель фізкультури |
|
| Профілактична бесіда «Гігієна зубів, профілактика карієсу» | Лютий | Шкільна медсестра |
|
| Година здоров’я «Загартовування та фізичні вправи – необхідні умови здорового способу життя» | Березень | Вчитель фізкультури |
|
| Усний журнал «Їжа - джерело росту і здоров’я | Травень | Класні керівники |
|
VII. Превентивне виховання.
Мета: виховувати у підлітків загальноприйняті людські цінності, формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадською відповідальністю; спонукання вихованців до активної протидії проявам аморальності, правопорушення, бездуховності, антигромадській діяльності.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмінки про виконання |
1. | Диспут «Що означає жити красиво» | Вересень | Класні керівники |
|
2. | Юридичні поради «Як захистити свої права» | Вересень | Соціальний педагог |
|
3. | Виховна година «Собою керувати вмій» | Жовтень | Педагог-організатор |
|
4. | Операція «Урок» - відвідування учнями уроків. | Протягом року | Педагог-організатор |
|
5. | Відверта розмова «Шкідливі звички чи життя у своє задоволення» | Січень
| Педагог-організатор |
|
6. | Анкета інтересів «Мої внутрішні вороги» | Лютий | Педагог-організатор |
|
7.
| Дебати «Проблеми батьків та дітей існують» | Березень | Педагог-організатор |
|
8. | Публіцистичні виставки «Вдумайся!» «Зроби вибір на користь здоров’ю» | Квітень | Педагог-організатор |
|
| Урок права «Добро твориться просто, зі злом жартувати не можна» | Жовтень | Учитель історії |
|
| Відверта розмова «Як не потрапити на гачок» | Листопад | Соціальний педагог |
|
| Антиалкогольний КВК | Грудень | Соціальний педагог |
|
| Морально-етична бесіда «Згубним звичкам скажемо: «Ні!» | Березень | Соціальний педагог |
|
| Інформаційна година «Зупинимо СНІД, доки він не зупинив нас» | Квітень | Соціальний педагог |
|
| Виступ агітбригади «Молодь проти насильства» | Травень | Соціальний педагог |
|
| Година права, до дня прав людини «Я маю право знати свої права» | Грудень | Соціальний педагог |
|
| Конкурс малюнків «Мої права» | Грудень | Учитель малювання |
|
| Рейд по виявленню курців | грудень | Педагог-організатор |
|
| Анкета інтересів «Мої внутрішні вороги» | грудень | Соціальний педагог |
|
VIII. Сприяння творчому розвитку особистості.
Мета:організація змістовного дозвілля дітей та молоді, тематичних вечорів відпочинку, розважальних заходів що дають змогу спілкуватися з однолітками у різних формах ігрових та дозвілево-розважальних програм, виявлення та підтримка творчо обдарованих дітей.
№ п/п | Зміст роботи | Дата | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1. | Міжнародний день музики. Музично-розважальна програма «Відгадай мелодію» |
Жовтень |
Учитель музики |
|
2. | Районний фестиваль – конкурс дитячої творчості «Веселковий гурт» | Жовтень | Учитель музики |
|
3. | Свято Миколая чудотворця. Концертна програма «Іде Святий Миколай» | Грудень | Педагог-організатор |
|
4. | Районний огляд – конкурс колядницьких колективів «Вертепне дійство 2017» |
Січень |
Педагог-організатор |
|
5. | Новий Рік за старим стилем. Конкурс колядок, щедрівок «Дозвольте колядувати, дім звеселяти!» |
Січень |
Педагог-організатор |
|
6. | Всеукраїнський конкурс дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни» |
Лютий |
Вчитель економіки |
|
7. | Всеукраїнська виставка – конкурс робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового, технічного моделювання. |
Лютий
|
Вчителі початкових класів |
|
8. | Всеукраїнська виставка – конкурс науково – технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі Україно!» |
Лютий |
Педагог-організатор |
|
9. | День сміху: Сміхопанорама «Весняні посмішки» /конкурс читців гуморесок/ | Квітень | Педагог-організатор
|
|
10. | Всесвітній День космонавтики і авіації. Конкурс малюнків «Космічні фантазії - 2017» | Квітень |
Педагог-організатор |
|
| Пісенно-розважальна програма «Ало! Шукаємо таланти» | Вересень | Педагог-організатор |
|
| Ланцюжок пісень «У лісі прифронтовому» | Травень | Педагог-організатор |
|
| Огляд-конкурс читців-декламаторів та юних поетів «Живи, Кобзарю, в пам’яті людській» | Березень | Педагог-організатор |
|
ОРІЕНТОВНИЙ ПЛАН ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ
№ | Зміст роботи | Дата проведення | Відповідальні
| Відмітка про виконання |
1. | Ознайомлення учнів з вимогами у закладі ( Статут закладу ): не порушувати дисципліну; не запізнюватися на уроки; не пропускати заняття; не сперечатися із дорослими вдома; своєчасно виходити до школи; повертатися після уроків; дбайливо ставитися до одягу; бути охайним | вересень | Педагог – організатор Класні керівники |
|
2. | Виявлення соціально-психологічних причин агресивної поведінки учнів
| Протягом року | Педагог – організатор психолог |
|
3. | Пошук ефективних форм і методів здійснення спеціальної превенції
| Протягом року | Педагог – організатор психолог |
|
4. | Розробки порад, пам'яток, рекомендацій для батьків
| Протягом року | Педагог – організатор класні керівники |
|
5. | Залучення до участі в позашкільних заходах
| Протягом року | Педагог-організатор, Класні керівники |
|
6. | Участь у роботі органів шкільного учнівського самоврядування
| Протягом року | Класні керівники педагог-організатор |
|
7. | Організаційна підготовка і проведення виховних годин з формування навичок культурної поведінки учнів. | Протягом року | Педагог – організатор Класні керівники |
|
8. | Проведення бесід з учнями: «Твій вільний час» «Чи потрібно дотримуватись правил поведінки у школі?» «Про дружбу і товаришування» «Профілактика правопорушень» |
Жовтень Грудень Лютий Квітень | Класні керівники Педагог - організатор |
|
9.
| Участь у заходах, тренінгах спрямованих на запобігання агресивних форм поведінки . | Протягом року | Психолог, педагог-організатор |
|
10. | Участь у спортивних змаганнях «Козацькі забави».
| Жовтень Травень | Педагог – організатор, вчитель фізкультури |
|
11. | Залучення учнів до участі у загальношкільних новорічних заходах. | Грудень
| Педагог-організатор |
|
12. | Відвідування учнів на дому з метою визначення покрашення рівня умов | Протягом року
| Класні керівники, педагог– організатор, ЗВР |
|
13. | Проведення з учнями тренінгових занять за програмою "Рівний - рівному» | Протягом року
| Педагог-організатор, психолог |
|
14. | Організація зустрічі із лікарями, працівниками правоохоронних органів, працівниками кримінальної міліції, юристами. | Березень | Педагог-організатор, ЗВР |
|
15. | Залучення учнів до акцій «Милосердя» та «Турбота»: прибирання могили невідомого солдату на цвинтарі, допомога ветеранам праці, пристарілим.
| Травень | Педагог - організатор |
|
16. | Організація літнього відпочинку учнів, схильних до правопорушень
| Травень | Педагог – організатор, психолог |
|
17.
| Індивідуальні бесіди з профілактики правопорушень серед учнів з девіантною поведінкою | Протягом року | Педагог – організатор, психолог |
|
18. | Анкетування «Канікули. Що ти пропонуєш?» | Жовтень грудень березень | Педагог - організатор |
|