План роботи МР на 2016-2017 н.р.
ЗМІСТ
I. Аналіз методичної роботи за 2016-2017 навчальний рік
II. Підсумки навчально-виховного процесу
III. Зміст та організаційні заходи щодо підвищення методичного
рівня та професійних компетенції педпрацівників
IV. Інформаційно-методичне забезпечення
V. Робота з кадрами
VI. Контроль, аналіз та регулювання
VII. Організаційні заходи
VIII. Вивчення й впровадження передового педагогічного досвіду
IX. Засідання методичної ради
X. Графік проведення предметних тижнів
XI. Зміцнення матеріальної бази методичного кабінету
XII. Організація методичної допомоги
Додаток .
Загальні положення.
Організація діяльності.
Завдання і функції методичної ради.
Документація методичної ради.
Основні функції методичної роботи.
Форми методичної роботи.
Організація методичної роботи
І. АНАЛІЗ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗА 2015-2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Методична робота з педагогічними працівниками школи у 2015-2016 навчальному році проводилася у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про організацію внутрішкільної методичної роботи», рекомендацій відділу освіти, наказу по школі від 16.06.2016 № «Про підсумки методичної роботи у 2015 – 2016 н. р.» .
Згідно плану методичної роботи школи педагогічний колектив працював над методичною проблемою:
«Використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи»
Педагогічні працівники підвищували рівень своєї кваліфікації шляхом впровадження досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, у роботі в методичних об'єднаннях, участі у районних методичних заходах.
Члени методичної ради шукали нові підходи щодо методичної та самоосвітньої роботи, які пов'язані з роботою над єдиною науково-методичною проблемою школи .
З метою вивчення та запровадження педагогічного та перспективного досвіду відбувалося взаємовідвідування уроків педагогічними працівниками,
З метою професійного самовдосконалення педагогічних кадрів, згідно перспективного плану 2 педагогічні працівники у 2016 році пройшли курси підвищення кваліфікації. Було враховано побажання педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів, ознайомлення педагогів із можливостями, які надають підвищення кваліфікації.
Паралельно з курсами при ЧОІПОПП широко застосовувалися можливості самоосвітньої діяльності: кожен педагог займався самовдосконаленням згідно індивідуальних планів самоосвіти. Система методичної роботи включала заходи, що сприяли підвищенню кваліфікації: тиждень творчого вчителя, творчі звіти, відкриті уроки.
Протягом навчального року проводились моніторинги рівня навчальних досягнень учнів з усіх шкільних предметів. Результати досягнень учнів порівнювалися з попередніми, обговорювалися під час засідань членів ШМО .
Поряд з досягненнями є й недоліки: не приділяється увага науково-дослідницькій роботі учнів; не системно здійснювалась робота з обдарованими дітьми. Мало місце формальне обговорення проблемних питань на засіданнях, недостатній рівень культури ведення методичної документації.
(Додаток 1. Загальні положення. Організація діяльності. Завдання і
функції методичної ради. Документація методичної ради.
Основні функції методичної роботи. Форми методичної роботи. Організація методичної роботи)
II. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗА 2015-2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Протягом 2015-2016 навчального року систематично здійснювався контроль за процесом навчальної діяльності, проводилися моніторинги якості знань, умінь і навичок учнів, їх розвитку та наступної корекції.
При визначенні навчальних досягнень учнів підлягали аналізу:
• рівень володіння розумовими операціями: аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
• ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
• цілісність, повнота, наочність, обгрунтованість, правильність
відповідей.
Клас | Класний керівник | Всього учнів у класі | Високий | Достатній | Середній | Початковий |
2
| Коваль Л.І. | 5 | - | 3 | 2 | - |
З | Сипченко І.М. | 6 | 1 | 4 | 1 | - |
4 | Замкова С.Л. | 5 | - | 5 | - | - |
5 | Гончар А.О. | 4 | 1 | 1 | 2 | - |
6 | Кравченко Т.В. | 8 | - | 5 | 3 | - |
8 | Макарук Л.М. | 7 | - | 7 | - | - |
9 | Рубан Г.О. | 13 | 2 | 6 | 5 | - |
10 | Стромило С.Б. | 7 | - | 7 | - | - |
По школі | 55 | 4 | 38 | 13 |
У 2016-2017 навчальному році педагогічним працівникам необхідно покращити індивідуальну роботу з учнями, які отримали навчальні досягнення середнього рівня, вивчити причини неуспішності у навчанні вказаних учнів та співпрацювати із батьками з метою вжиття заходів для покращення результатів навчальної діяльності.
Результати ДПА учнів 4 класу
Предмет | К-сть учнів | Рівень досягнень | |||||||
Високий | Достатній | Середній | Початковий | ||||||
Кількість учнів |
% | Кількість учнів |
% | Кількість учнів |
% | - Кількість учнів |
% | ||
українська мова | 4 | 4 | 100 | ||||||
читання | 4 | 3 | 75 | 1 | 25 | ||||
математика | 4 | 1 | 25 | 3 | 75 |
Результати навчальних досягнень з предметів ДПА учнів 9-го класу:
№п.п. | вчитель | клас | кількість учнів | Рівень навчальних досягнень | |||
|
|
|
| П | С | Д | В |
|
|
|
| Математика | |||
1. | Кравченко Т.В. | 9 | 13 | 8(61%) | 4(30%) | 1(7.7%) | |
|
|
|
| Українська мова | |||
1. | Рубан Г.О. | 9 | 13 | - | 6(46%) | 5(38%) | 2(15.4%) |
|
|
|
| Правознавство | |||
1. | Кальченко Б.Ю. | 9 | 13 | - | 5(38%) | 6(46%) | 2(15.4%) |
Рівень навчальних досягнень учнів 11 класу з предметів ДПА:
№п.п | вчитель | кількість учнів | Рівень навчальних досягнень | |||
|
|
| П | С | Д | В |
|
|
| Англійська мова |
| ||
1. | Гончар А.О. | 3 | 2(66,6%) | 1(33,3%) | ||
|
|
| Українська мова | |||
2. | Макарук Л.О. | 3 | 1(33,3%) | 2(66,6%) | ||
|
|
| Історія України | |||
3. | Кальченко Б.Ю. | 2 | 2(66,6%) | |||
| Математика | |||||
4. | Качура В.М. | 1 |
| 1(33,3%) |
|
|
Реалізація програми «Обдарована дитина»
З метою створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального потенціалу школи, пошуку, підтримки і стимулювання творчо обдарованих дітей та молоді адміністрацією школи проведено аналіз підсумки роботи з обдарованими дітьми.
Регіональна програма «Обдаровані діти» впроваджується в нашій школі ще з 2001 року, що була впроваджена рішенням сесії районної ради від 25.05.2001 № 360. Адміністрація школи тримає на контролі дане питання, яке розглядалося на методичній раді («Удосконалення системи роботи з обдарованими дітьми» (протокол № 3 від 23.02.2016)
Щороку адміністрація школи, відповідно до основних заходів програми, здійснює цілий ряд заходів: поновлюється банк обдарованих дітей, ведеться банк діагностичних методик виявлення обдарованих дітей , розроблені та кожного року оновлюються індивідуальні програми роботи з кожною обдарованою дитиною.
Освітня система школи має багаторічні традиції, реалізує творчі підходи до роботи з обдарованими та здібними дітьми. Варіативна складова робочого плану школи спрямована на організацію додаткових занять з окремих предметів і введення додаткових курсів з української літератури, правознавства. Підсилюються такі необхідні для вивчення предмети як українська мова і математика.
В 2015-2016 навчальному році на виконання Указу Президента України «Про Програму роботи з обдарованою молоддю», реалізація якого передбачає переорієнтацію вітчизняної системи освіти на гуманістичні, індивідуально орієнтовані та розвивальні освітні технології, з метою покращення результативності роботи з обдарованими дітьми та підвищення ефективності роботи вчителів, батьків та учнів, в школі розроблено план заходів з обдарованими дітьми, розпочато оновлену роботу в даному напрямку.
У 2015-2016 навчальному році приділялась належна увага позакласній роботі з предметів. Продумано і цілеспрямовано проводились предметні тижні, дні, загальношкільні свята.
Робота шкільного колективу сприяла виявленню та підтримці талановитої молоді, створенню умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів, має свої позитивні результати.
В жовтні –листопаді 2015-2016 року було проведено шкільні олімпіади, в яких взяло участь 19 осіб. У листопаді - грудні навчального року проведено районі предметні олімпіади з трудового навчання, історії, педагогіки і психології,екології,математики,української мови, біології, , фізики, географії, економіки, правознавства, хімії, інформаційних технологій, іноземної мови в яких взяло участь 14 учнів нашої школи та, на жаль, призових місць не зайняли.
Моніторинг участі учнів нашої школи в районних предметних олімпіадах за три роки показує, що з кожним навчальним роком кількість учнів-учасників зменшується. Можливо, це пов‛язано і з суб‛єктивними причинами. Аналіз результатів участі учнів у районних предметних олімпіадах продемонстрував недостатню індивідуальну роботу учителів-предметників. Тому в наступному році слід підвищити результативність роботи школи з обдарованими учнями.
Школярі беруть участь в таких конкурсах як «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», мовний конкурс ім..П.Яцика, мовний конкурс ім. Т.Г.Шевченка,«Диво калинове», «Тарасовими шляхами», спортивних змаганнях тощо. Так, Тригуб Інеса (9 клас) зайняла І місце у мовному конкурсі ім. Т.Г.Шевченка.
У спортивних змаганнях учні школи мають хороші результати. Команда дівчат з футболу є учасницею районних змагань (І місце), І місце в районних змаганнях з тенісу має Стромило Владислав(10клас). Команда учнів школи зайняла ІІ місце з тенісу, футбольні команди хлопців і дівчат посіли перші місця в районі.
Участь у інших конкурсах обдарованих дітей є мінімальною, що свідчить про низьку роботу вчителів-предметників у позаурочний час.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ НА
2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК:
Створити належні умови для адаптації до навчання в основній школі учням 8 класу
Продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання
Працювати над укомплектуванням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя й учня, над інформатизацією навчально-виховного процесу
Забезпечити якісну підготовку та проведення ДПА
Забезпечити умови для індивідуального розвитку учнів, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати навчальну їх діяльність
Забезпечити зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду, опанування
педагогами інноваційних методик навчання І виховання
Продовжувати впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до світових джерел інформації через мережу Інтернет
У новому 2016-2017 навчальному році планується більше уваги приділити розвитку навичок самоосвіти педагогічних працівників та учнів, методиці використання інноваційних технологій навчання, нових моделей управління виховним процесом, розвитку особистості учня, особистісно орієнтованому навчанню, Інформаційно-комунікативному забезпеченню освітнього процесу.
Тому пріоритетними напрямками роботи будуть:
упровадження інноваційних і традиційних форм та методів роботи з метою підвищення ефективності навчання та виховання учнів, поглиблення міжпредметних зв'язків на засадах взаємодії та взаємодоповнення базових дисциплін;
формування алгоритмів самоорганізації й самореалізації особистості учня, розвитку його пізнавальної активності й творчого потенціалу; самоосвіти вчителя;
зміни у підходах до моделювання таких видів діяльності, які допомагають виробити в учня позитивне ставлення дооточуючого середовища та виховувати прагнення бути самодостатньою особистістю.
ІІІ. ЗМІСТ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ МЕТОДИЧНОГО РІВНЯ ТА ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ПЕДПРАЦІВНИКІВ
№ з/п | Зміст роботи | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконан- ня |
| |||
1 | Спланувати основні напрямки роботи школи для вирішення науково-методичної проблеми:“Створення інноваційної моделі розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей”
| Вересень 2013 | Дирекція, керівники ШМО |
|
| |||
2 | Затвердити шкільну методичну раду (ШМР) в складі: 1. Дубова Л.В.- голова методичної ради; 2. Німець Л.І.- заступник голови методичної ради; 3. Савченко Н.П. - керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів; 4.Рубан Г.О.- керівник методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу; 5. Кравченко Т.В. - керівник методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу; 6. Глущак Н.М.- соціальний педагог
| Вересень 2016 | Директор |
|
| |||
4 | Організувати колективні форми методичної роботи: 4.1. Інформаційні, методичні консиліуми з актуальних проблем організації навчально-виховного процесу. 4.2.Взаємовідвідування уроків учителями протягом року. 4.3. Із метою вивчення передового педагогічного досвіду, удосконалення структури і методики проведення уроків залучати вчителів до участі в обласних та районних семінарах.
| Протягом 2016- 2017 н. р. | Заступник |
|
| |||
5 | Забезпечити проведення занять по самоосвіті з головами ШМО щодо питань удосконалення роботи з педагогічними кадрами та актуальних проблем сучасної освіти. | 2 рази на семестр | Заст. директора |
| ||||
6 | Організувати роботу психолого-педагогічного семінару. | 2 рази на семестр | Глущак Н.М. |
| ||||
| ||||||||
7 | Затвердити плани різних форм методичної роботи в школі (ШМО, ШМВ). | До 5.09.16. | Директор |
|
8 | Відповідно до Типового положення про атестацію педпрацівників загальноосвітніх шкіл, проводити роботу по атестації | Протягом 2016- 2017н. р. | Директор |
|
9 | Захист портфоліо вчителів, які атестуються. | Лютий | Директор |
|
10 | Охоплення курсовою підготовкою педпрацівників, які підлягають атестації у 2016-2017 навчальному році. | Протягом 2016- 2017н. р. | Заступники директора |
|
11 | Організувати поповнення матеріалів бібліотеки для вивчення вчителями: анотованих покажчиків новинок науково-педагогічної та психологічної літератури; зразків планування шкільної документації. | Протягом 2016- 2017н. р. | Заступники директора |
|
12 | Організувати самоосвіту вчителів (провести співбесіди з педагогічними працівниками). | Серпень Грудень | Заст. директора |
|
13 | Визначити методичні дні вчителів-предметників. | Графік | Заст. директора |
|
14 | Опрацювати нормативно - правові документи щодо проведення ДПА 2017. | Відповід-но до плану проведен ня ДПА | Директор |
|
15 | Участь педагогічних працівників у програмі щодо впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу в навчально-виховний процес | Протягом 2016- 2017н. р. | Методична рада |
|
IV. ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
№ з/п | Зміст заходів | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання |
| |||
1. | Індивідуальні співбесіди з учителями: Кравченко Т.В- вчителем математики та географії, ГончарА.О. вчителем англійської мови , Мороз І.О.- вихователем ДНЗ щодо вибору методичних тем,форм і методів навчання. | Вересень Протягом 2016- 2017н. р. | Голова МР, голови ШМО, члени ради. |
|
| |||
2. | Здійснення вхідної діагностики з метою корекції методичної роботи. | Вересень | Заступник директора з НВР. |
| ||||
3. | Підготовка до друку авторських матеріалів. | Протягом року | Члени МР. |
| ||||
4. | Вивчення досвіду роботи вчителів,які атестуються. | Протягом року | Члени МР |
| ||||
5. | Діагностика інтересів та труднощів учителів у сфері педагогіки,психології, методики навчання. | Протягом року | Члени МР
|
| ||||
6. | Здійснення вихідного діагностування з метою підведення підсумків роботи. | Квітень | Заступник з НВР. |
| ||||
V. РОБОТА З КАДРАМИ
№ з/п | Зміст заходів | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання | |||||
1. | Засідання МР | 2 рази на семестр | Заступник директора з НВР |
| |||||
2. | Організація курсової підготовки вчителів. | Вересень | Заступник директора з НВР |
| |||||
3. | Робота методичних формувань: методичних об'єднань, школи молодого вчителя. | Протягом року | Керівники МО |
| |||||
4. | Участь у шкільних, районних та семінарах. | Протягом року | Заступники директора |
| |||||
| |||||||||
5. | Організація та проведення творчих, звітів учителів, які атестуються у 20І6-2017 н.р.. | Лютий 2017 | Директор школи |
| |||||
6. | Проведення шкільних предметних тижнів. | За графіком | Керівники МО |
| |||||
7. | Організація й проведення тижня творчого вчителя. | Грудень 2016 | Керівник МО |
| |||||
8. | Організація та проведення педагогічних читань з науково-методичної проблеми школи: “Створення інноваційної моделі розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей” | Вересень 2016 Січень 2017 | Заступники директора |
| |||||
9. | Організація та проведення психолого-педагогічного консиліуму «Створення шкільного соціально-культурного освітнього середовища, яке сприяє зміцненню фізичного та духовного здоров'я, формування здорового способу життя». | Жовтень 2016 | Заст. директора,
|
|
| ||||
10. | Проведення індивідуальних консультацій для педагогів школи. | Протягом року | Директор, заступник директора, керівники ШМО |
|
| ||||
|
VI. КОНТРОЛЬ, АНАЛІЗ ТА РЕГУЛЮВАННЯ
№ ї/п | Зміст заходів | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Тематична перевірка «Планування методичної роботи». | Вересень 2016 | Голова МР |
|
2. | Вивчення та узагальнення досвіду вчителів. | Протягом року | Заступник директора з НВР |
|
3. | Фронтальна перевірка «Атестація». | Протягом року
| Заступник, керівники ШМО |
|
4. | Тематична перевірка «Підсумки методичної роботи за семестр, за рік», планування на наступний рік. | Грудень 2016 Квітень 2017 | Директор, голова МР, заступник директора з НВР |
|
5. | Фронтальна перевірка роботи вчителів щодо створення навчально-методичної бази кабінетів школи. | Квітень 2016 Листопад 2017
| Адміністрація школи, профком |
|
6. | Моніторингове дослідження діяльності шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу | Квітень 2017 Протягом навч. року |
Адміністрація |
|
VII. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАХОДИ
№ з/п | Зміст заходів | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Впроваджувати перспективний педагогічний досвід учителів школи, району, області, країни. | Протягом року | Педагоги школи |
|
2. | Працювати над науково-методичною проблемою “Створення інноваційної моделі розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей” | Протягом року | Члени ради |
|
3. | Організація роботи вчителів з питань самоосвіти. | Протягом року | Дирекція |
|
4. | В основу організаційної та змістової діяльності школи покласти положення Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти у XXI столітті, а також принципи природовідповідності, гуманізації,демократизації, диференціації,індивідуалізації. | Протягом року | Заст.директора зНВР, керівникиШМО, увесь колектив |
|
VIII. ВИВЧЕННЯ Й ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
№ з/п | Зміст заходів | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Вивчення досвіду роботи вчителів,які атестуються у 2016-2017 н.р.: 1.Стромило Василь Петрович, освіта вища, Черкаський педінститут , учитель фізичного виховання, музичного виховання, трудового навчання 2.Мороз Інна Олександрівна,освіта середня спеціальна ,Богуславське педучилище ,вихователь дошкільної групи, 3. Легкодух Наталія Миколаївна, освіта вища,Уманський педінститут, вчитель початкових класів П-Попівської ЗОШ І ступеня | Протягом 2016-2017н.р. | Члени МР, дирекція, голова атестаційної комісії |
|
2. | Поширення , вивчення та впровадження ППД вчителів району. | Протягом 2016-2017н.р. | Заступник директора, голови ШМО |
|
3. | Провести Тиждень творчого вчителя. | Грудень 2016 | Заступники директора Голови ШМО |
|
4. | Презентувати досвід кращих учителів. | Лютий 2017 | Члени МР |
|
5. | Проводити роботу щодо поновлення картотеки ППД. | Протягом року | Члени МР, члени атестаційної комісії |
|
6. | Контролювати стан упровадження ППД вчителями, які атестуються. | Протягом року | Члени МР |
|