• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

/Files/images/Безымянный.JPG Любий друже!

Вітаємо Вас на нашій сторінці.

Ми раді нашій зустрічі з Вами.

Сподіваємось, що ця зустріч переросте у

справжню дружбу і Ви станете постійним

читачем нашої бібліотеки.

Наше кредо:

«Без пристрасті до книжки людині недоступна культура сучасного світу, інтелектуальне та емоційне вдосконалення».

В.О. Сухомлинський

Нормативно – правові аспекти.

Бібліотека Погибляцького НВК свою роботу будує на основі Закону України «Про освіту», Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, іншими законодавствами та підзаконними нормативно- правовими актами та згідно з планом роботи школи на рік.

Правила користування шкільною бібліотекою.

І. Загальні положення.

1. Правила користування бібліотекою розроблені відповідно до Закону

України «Про бібліотеки і бібліотечну справу».

2. Бібліотека є культурно- просвітницькою та науково- інформаційною

установою.

3. Основними напрямами діяльності бібліотеки є формування, зберігання

документально- інформаційних ресурсів та бібліотечне обслуговування.

4. Право користування бібліотекою мають учні, працівники школи, батьки.

ІІ. Права і обов’язки читачів.

Читачі мають право:

1. Користуватися бібліотекою незалежно від місця проживання.

2. Безкоштовно отримувати основні види бібліотечно- інформаційних

послуг.

3. Читачі можуть отримати додому до 5 книг терміном на 30 днів,

книги підвищеного попиту на 15 днів.

4. Книги- довідники та інші видання, що є в бібліотеці в одному

примірнику, видаються для користування тільки в бібліотеці.

5. Журнали видаються додому терміном на 5 днів.

6. Читачі мають право продовжити термін користування книгами,

якщо на них немає попиту з боку інших читачів, але не більше

2- х разів.

Читачі зобов’язані:

1. При запису до бібліотеки ознайомитися з Правилами користування

бібліотекою і підтвердити зобов’язання про їх дотримання своїм

підписом на обкладинці читацького формуляру.

2. Читачі- діти, починаючи з 5 класу, підписуються у формулярах

за кожну одержану книгу.

3. Читачі повинні дбайливо ставитись до одержаних в бібліотеці книг

та інших документів, не робити на них ніяких поміток, не виривати і

не загинати сторінок, не виносити з приміщення бібліотеки, якщо

вони не записані у формулярі, повертати їх у встановлений термін.

4. Не порушувати розстановку фонду на полицях з відкритим доступом,

не виймати карток з каталогів та картотек.

5. При одержанні книг та інших документів переглянути їх стан і при

виявленні в них дефектів повідомити про це бібліотекаря.

6. За загублені, зіпсовані або несвоєчасно повернені до бібліотеки книги

та інші документи читачі та батьки читачів- дітей або особи, які їх

замінюють несуть матеріальну відповідальність: повертають такі ж

видання або інші, визнані бібліотекою рівноцінними за змістом та

вартістю.

7. Читачі зобов’язані дотримуватися прийнятого в бібліотеці режиму:

- залишати в коридорі сумки, портфелі, за які відповідальності

бібліотека не несе;

- не порушувати тишу в бібліотеці.

8. При зміні адреси проживання необхідно повідомити про це

бібліотекаря.

9. За порушення Правил користування бібліотекою читачі можуть бути

позбавлені права користування бібліотечним фондом на термін,

визначений адміністрацією школи.

Правила читання книги.

( Гігієна читання ).

1. Обирай книги для свого віку.

2. Бери книгу чистими руками.

3. Читай книгу тільки сидячи. Стілець має бути зручним.

4. Читай у добре освітленому приміщенні. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

5. Книгу тримай на відстані не менше ніж 30 см. Не схиляй голову над книгою та не сутулься.

6. Книгу клади на стіл або спеціальну підставку.

7. Через кожні 30 хвилин читання роби невеличку перерву.

8. Намагайся читати в тиші, щоб мати можливість обміркувати прочитане.

9. Під час читання користуйся закладкою для книг.

10. Не читай книги в транспорті.

Правила читання книги

( Гігієна читання )

1. Обирай книги для свого віку.

2. Бери книгу чистими руками.

3. Читай книгу тільки сидячи. Стілець має бути зручним.

4. Читай у добре освітленому приміщенні. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

5. Книгу тримай на відстані не менше ніж 30 см. Не схиляй голову над книгою та не сутулься.

6. Книгу клади на стіл або спеціальну підставку.

7. Через кожні 30 хвилин читання роби невеличку перерву.

8. Намагайся читати в тиші, щоб мати можливість обміркувати прочитане.

9. Під час читання користуйся закладкою для книг.

10. Не читай книги в транспорті.

Книжкова лікарня.

Бережімо книги!

Людство створило великі бібліотеки, накопичило безцінний вантаж знань, досвіду, мудрості. У будь- якому суспільстві, в будь- якій країні прийнято дбайливо ставитися до книг, зберігати їх, піклуватися про них. Чому?

Перш за все, створення книг – велика праця. Акуратно поводячись із книгою, ми проявляємо пошану до автора й усіх, хто допомагав йому в роботі.

Чим кращий стан книги, тим більше число людей зможе її прочитати. Книгою можна поділитися, її можна подарувати або обміняти, отримавши можливість прочитати ще одну, потім іще й іще.

Кожна епоха створювала свої книги, які передавали знання, що набуті колись і розвиваються з покоління в покоління.

Ставлення до книги й сьогодні свідчить про культуру людини, її виховання та розвиток.

ПОРАДИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Як стати справжнім читачем:

· Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книгу.

· Якщо ти занудьгував – візьми книгу.

· Якщо тобі потрібна порада – відшукай її в книзі.

· Якщо прагнеш знайти друга – подружися з книгою.

· Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.

· Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

Як читати книгу.

1. Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.

2. Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3. Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.

4. Для свідомого сприймання ознайомся з анотацією, прочитай епілог.

5. Намагайся охоплювати поглядом цілі фрази, речення, абзаци.

6. Коли зустрічаєш незнайомі слова під час читання книжок, періодики,

звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

7. Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку на тому місці, де зупинився.

8. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.

Як працювати з підручником.

1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення

зі змістом.

2. З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.

3. Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.

4. Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.

5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст із пам’яті.

Як користуватися навчальною, додатковою і

довідковою літературою.

1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу,

уточнити, що саме вас цікавить.

2. Подумати, де найбільша можливість одержати відповіді на запитання,

що вас цікавлять: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.

3. Насамперед використати підручник, потім довідник, а тоді – додаткову

літературу.

4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитати зміст і покажчик термінів,

назв.

5. Залежно від мети використайте такі види читання:

· читання- огляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);

· вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;

· читання з різних видів записів прочитаного.

6. Відшукавши в книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуватися побіжним поглядом, а виписати потрібну для себе інформацію, виділити основне, скласти план прочитаного.

Як писати реферат.

1. Визначити тему.

2. Підібрати літературу:

а) документи, першоджерела;

б) монографії, довідники, збірники;

в) газетні та журнальні матеріали.

3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.

4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.

5. Продумати план реферату, можливе його розширення.

6. Систематизувати опрацьований матеріал.

7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.

Правила конспектування.

1. Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш.

2. Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її вміщено.

3. Складай конспект після того, коли записаний план тексту.

4. Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.

5. Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці.

6. Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.

7. Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату.

8. Роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього умовні позначки, а також подані нижче: а) знак оклику на полях – дуже добре; б) знак питання – здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки.

9. Вчися конспектувати відразу начисто.

Графік роботи бібліотеки

Понеділок

8-30 – 12-30

Вівторок

8-30 – 12-30

Середа

8-30 – 12-30

Четвер

8-30 – 12-30

П’ятниця

8.30- 12.30

Кiлькiсть переглядiв: 718