• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

/Files/images/Безымянный.JPG Любий друже!

Вітаємо Вас на нашій сторінці.

Ми раді нашій зустрічі з Вами.

Сподіваємось, що ця зустріч переросте у

справжню дружбу і Ви станете постійним

читачем нашої бібліотеки.

Наше кредо:

«Без пристрасті до книжки людині недоступна культура сучасного світу, інтелектуальне та емоційне вдосконалення».

В.О. Сухомлинський

Нормативно – правові аспекти.

Бібліотека Погибляцького НВК свою роботу будує на основі Закону України «Про освіту», Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, іншими законодавствами та підзаконними нормативно- правовими актами та згідно з планом роботи школи на рік.

Правила користування шкільною бібліотекою.

І. Загальні положення.

1. Правила користування бібліотекою розроблені відповідно до Закону

України «Про бібліотеки і бібліотечну справу».

2. Бібліотека є культурно- просвітницькою та науково- інформаційною

установою.

3. Основними напрямами діяльності бібліотеки є формування, зберігання

документально- інформаційних ресурсів та бібліотечне обслуговування.

4. Право користування бібліотекою мають учні, працівники школи, батьки.

ІІ. Права і обов’язки читачів.

Читачі мають право:

1. Користуватися бібліотекою незалежно від місця проживання.

2. Безкоштовно отримувати основні види бібліотечно- інформаційних

послуг.

3. Читачі можуть отримати додому до 5 книг терміном на 30 днів,

книги підвищеного попиту на 15 днів.

4. Книги- довідники та інші видання, що є в бібліотеці в одному

примірнику, видаються для користування тільки в бібліотеці.

5. Журнали видаються додому терміном на 5 днів.

6. Читачі мають право продовжити термін користування книгами,

якщо на них немає попиту з боку інших читачів, але не більше

2- х разів.

Читачі зобов’язані:

1. При запису до бібліотеки ознайомитися з Правилами користування

бібліотекою і підтвердити зобов’язання про їх дотримання своїм

підписом на обкладинці читацького формуляру.

2. Читачі- діти, починаючи з 5 класу, підписуються у формулярах

за кожну одержану книгу.

3. Читачі повинні дбайливо ставитись до одержаних в бібліотеці книг

та інших документів, не робити на них ніяких поміток, не виривати і

не загинати сторінок, не виносити з приміщення бібліотеки, якщо

вони не записані у формулярі, повертати їх у встановлений термін.

4. Не порушувати розстановку фонду на полицях з відкритим доступом,

не виймати карток з каталогів та картотек.

5. При одержанні книг та інших документів переглянути їх стан і при

виявленні в них дефектів повідомити про це бібліотекаря.

6. За загублені, зіпсовані або несвоєчасно повернені до бібліотеки книги

та інші документи читачі та батьки читачів- дітей або особи, які їх

замінюють несуть матеріальну відповідальність: повертають такі ж

видання або інші, визнані бібліотекою рівноцінними за змістом та

вартістю.

7. Читачі зобов’язані дотримуватися прийнятого в бібліотеці режиму:

- залишати в коридорі сумки, портфелі, за які відповідальності

бібліотека не несе;

- не порушувати тишу в бібліотеці.

8. При зміні адреси проживання необхідно повідомити про це

бібліотекаря.

9. За порушення Правил користування бібліотекою читачі можуть бути

позбавлені права користування бібліотечним фондом на термін,

визначений адміністрацією школи.

Правила читання книги.

( Гігієна читання ).

1. Обирай книги для свого віку.

2. Бери книгу чистими руками.

3. Читай книгу тільки сидячи. Стілець має бути зручним.

4. Читай у добре освітленому приміщенні. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

5. Книгу тримай на відстані не менше ніж 30 см. Не схиляй голову над книгою та не сутулься.

6. Книгу клади на стіл або спеціальну підставку.

7. Через кожні 30 хвилин читання роби невеличку перерву.

8. Намагайся читати в тиші, щоб мати можливість обміркувати прочитане.

9. Під час читання користуйся закладкою для книг.

10. Не читай книги в транспорті.

Правила читання книги

( Гігієна читання )

1. Обирай книги для свого віку.

2. Бери книгу чистими руками.

3. Читай книгу тільки сидячи. Стілець має бути зручним.

4. Читай у добре освітленому приміщенні. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

5. Книгу тримай на відстані не менше ніж 30 см. Не схиляй голову над книгою та не сутулься.

6. Книгу клади на стіл або спеціальну підставку.

7. Через кожні 30 хвилин читання роби невеличку перерву.

8. Намагайся читати в тиші, щоб мати можливість обміркувати прочитане.

9. Під час читання користуйся закладкою для книг.

10. Не читай книги в транспорті.

Книжкова лікарня.

Бережімо книги!

Людство створило великі бібліотеки, накопичило безцінний вантаж знань, досвіду, мудрості. У будь- якому суспільстві, в будь- якій країні прийнято дбайливо ставитися до книг, зберігати їх, піклуватися про них. Чому?

Перш за все, створення книг – велика праця. Акуратно поводячись із книгою, ми проявляємо пошану до автора й усіх, хто допомагав йому в роботі.

Чим кращий стан книги, тим більше число людей зможе її прочитати. Книгою можна поділитися, її можна подарувати або обміняти, отримавши можливість прочитати ще одну, потім іще й іще.

Кожна епоха створювала свої книги, які передавали знання, що набуті колись і розвиваються з покоління в покоління.

Ставлення до книги й сьогодні свідчить про культуру людини, її виховання та розвиток.

ПОРАДИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Як стати справжнім читачем:

· Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книгу.

· Якщо ти занудьгував – візьми книгу.

· Якщо тобі потрібна порада – відшукай її в книзі.

· Якщо прагнеш знайти друга – подружися з книгою.

· Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.

· Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

Як читати книгу.

1. Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.

2. Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3. Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.

4. Для свідомого сприймання ознайомся з анотацією, прочитай епілог.

5. Намагайся охоплювати поглядом цілі фрази, речення, абзаци.

6. Коли зустрічаєш незнайомі слова під час читання книжок, періодики,

звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

7. Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку на тому місці, де зупинився.

8. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.

Як працювати з підручником.

1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення

зі змістом.

2. З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.

3. Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.

4. Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.

5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст із пам’яті.

Як користуватися навчальною, додатковою і

довідковою літературою.

1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу,

уточнити, що саме вас цікавить.

2. Подумати, де найбільша можливість одержати відповіді на запитання,

що вас цікавлять: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.

3. Насамперед використати підручник, потім довідник, а тоді – додаткову

літературу.

4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитати зміст і покажчик термінів,

назв.

5. Залежно від мети використайте такі види читання:

· читання- огляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);

· вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;

· читання з різних видів записів прочитаного.

6. Відшукавши в книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуватися побіжним поглядом, а виписати потрібну для себе інформацію, виділити основне, скласти план прочитаного.

Як писати реферат.

1. Визначити тему.

2. Підібрати літературу:

а) документи, першоджерела;

б) монографії, довідники, збірники;

в) газетні та журнальні матеріали.

3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.

4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.

5. Продумати план реферату, можливе його розширення.

6. Систематизувати опрацьований матеріал.

7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.

Правила конспектування.

1. Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш.

2. Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її вміщено.

3. Складай конспект після того, коли записаний план тексту.

4. Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.

5. Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці.

6. Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.

7. Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату.

8. Роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього умовні позначки, а також подані нижче: а) знак оклику на полях – дуже добре; б) знак питання – здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки.

9. Вчися конспектувати відразу начисто.

П Л А Н Р О Б О Т И

шкільної бібліотеки на 2016-2017 н.р.

Шкільна бібліотека – центр інформації, духовного збагачення дітей.

Завдання - пошук, отримання і передача інформації;

популяризація дитячої та наукової літератури.

Мета - надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні

їхніх інформаційних потреб.

І. Організація інформаційно-маркетингової діяльності

1. Вивчення, інформування і задоволення читацьких потреб

№ п/п Назва заходу та технологій Дата виконання Відповідальні Примітки про виконання
1 2 3 4 5
1 Робота з ЗДНВР школи: - обговорення навчальних програм; - визначення наявності науково-попу-лярної літератури в фонді, яка потрібна для учбового процесу. Серпень-вересень Директор, ЗДНВР, бібліотекар
2 Перегляд паралельних, альтернатив-них, вилучених з фонду підручників та навчальних посібників з метою виявлення потрібної інформації. Протягом року Бібліотекар
3 З метою виявлення читацьких інтересів проводити бесіди: - рекомендаційні; - про прочитане. Протягом року Бібліотекар

2.Інформаційно-бібліографічна робота з обслуговування

1 2 3 4 5
1 Редагування каталогів та картотек Системат. Бібліотекар
2 Проведення дня нової книги 1 раз на півріччя Бібліотекар
3 Індивідуальні консультації читачам Системат. Бібліотекар
4 Поповнення довідково-інформаційного фонду сучасними довідковими виданнями Протягом року Бібліотекар, директор

3.Масові заходи

1 2 3 4 5
1 День Знань (вручення підручників першокласникам) 01.09. Бібліотекар, кл-вод 1кл.
2 Міжнародний день миру 15.09 Бібліотекар
3 Літературна викладка до 170 років від дня народження І. Карпенка-Карого (І.К. Тобілевича) (1845-1907), українського драматурга, актора, режисера, театрально-громадського діяча, чиї п’єси неодноразово ставились на сценах Прикарпаття, його ім’я носили театри м. Станиславова і Косова (1910) та Коломиї (1929). 29.09 Бібліотекар
4 Всеукраїнський день бібліотек – день відкритих дверей 30.09. Бібліотекар
5 Методична допомога у підготовці до предметних олімпіад Вересень-грудень Бібліотекар
6 День учителя «Творцем світу де живуть діти, є вчитель» (метод.допом.) До 05.10. Бібліотекар
7 День української писемності та мови. (Літературна викладка) 09.11. Бібліотекар, вчит.предмет.
8 День пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій (Літературна викладка) 25.11. Бібліотекар, вчит.предмет.
9 Всесвітній день боротьби зі СНІДом. (Літературна викладка) 01.12. Бібліотекар, ЗДВР, пед.- організатор
10 День прав людини. (Літературна викладка) 10.12. Бібліотекар
11 Методична допомога в організації свята Миколая До 19.12 Бібліотекар, ЗДВР, пед.- організатор
12 Новорічне свято (метод.допомога) До 26.12. Бібліотекар, ЗДВР, пед.- організатор
13 Літературна викладка «Україна – єдина» (до дня Соборності України) Січень Бібліотекар
14 Літературна викладка до 140-річчя від дня народження Джека Лондона (1876-1916), американського письменника, публіциста 12.01 Бібліотекар
15 Літературна викладка до 125 років від дня народження П.Г. Тичини (1891-1967), ук­раїнського поета 23.01 Бібліотекар
16 Літературна викладка до 145 років від дня народження Леся (О.С.) Мартовича (1871-1916), українського письменника і громадського діяча 12.02 Бібліотекар
17 День Святого Валентина Міжнародний день дарування книжок 14.02 Бібліотекар
18 День Героїв Небесної Сотні 20.02 Бібліотекар
19 Літературна викладка до 145 років від дня народження Лесі Українки (Л.П. Косач-Квіт­ка (1871-1913), української письменниці, громадської діячки 25.02 Бібліотекар
20 Шевченківські дні (метод.допомога) Березень Бібліотекар, вчит.-предм.
21 Конкурс на кращого читця поезії Т.Г.Шевченка Березень Бібліотекар, вчит.-предм.
22 Літературна викладка «Творчість Т.Г.Шевченка» Березень Бібліотекар
23 Літературна викладка до 135 років від дня народження М. Підгірянки (1881-1963), української поетеси, педагога 29.03 Бібліотекар
24 «Свято книги» - свято для молодших школярів Квітень Бібліотекар, виховат.ГПД
25 Літературна викладка до 110 років від дня народження О.Іваненко (1906-1997), української письменниці, перекладачки 13.04 Бібліотекар
26 Прощання з Букварем (метод.допом.) Квітень Бібліотекар, кл-вод 1кл.
27 Літературна викладка «Дні пам’яті жертв Другої світової війни» Травень Бібліотекар
28 Літературна викладка до 145 років від дня народження В.С. Стефаника (1871-1936), українського письменника і громадського діяча 14.05 Бібліотекар
29 Методична допомога у проведенні предметних тижнів Протягом року Бібліотекар
30 Літературна викладка до 125 років від дня народження М.О. Булгакова (1891-1940), російського письменника 15.05 Бібліотекар
31 Допомога у підготовці до ДПА та ЗНО (підбір необхідної літератури) Квітень-червень Бібліотекар

І І. Обслуговування читачів

1. Залучення читачів

1 2 3 4 5
1 Екскурсія першокласників до бібліотеки Вересень Бібліотекар, кл-вод 1кл.
2 Обслуговування читачів протягом року. Організація обслуговування читачів в канікулярний період Системат. Бібліотекар
3 Постійний контакт з учнями та вчителями. Інформування про нові надходження. Системат. Бібліотекар
4 Робота з активом Системат. Бібліотекар
5 Оформлення книжкових викладок За планом Бібліотекар
6 Проведення дня дитячої книги Квітень Бібліотекар

2. Популяризація літератури

1 2 3 4 5
1 Постійна організація книжкових викладок, реклама творів письменників Системат. Бібліотекар
2 Презентація нових науково-популярних книг, необхідних для учбового процесу Системат. Бібліотекар
3 Індивідуальні рекомендації учням щодо потрібної літератури для виконання творчих робіт Системат. Бібліотекар

І І І. Організація книжкових фондів

1. Вивчення фонду

1 2 3 4 5
1 Вивчення складу фонду 2 рази на рік Бібліотекар
2 Вилучення з фонду: - застарілих видань; - загублених читачами. Системат. Бібліотекар
3 Комплектування фонду згідно нових шкільних програм, зв’язок з методкабінетом Системат. Бібліотекар

2. Робота з підручниками

1 2 3 4 5
1 Виявлення боржників при здачі підручників класоводами та класними керівниками. Доповідна директору. Вересень-жовтень Бібліотекар
2 Комплектування фонду підручників, зв’язок з методкабінетом. Протягом року Бібліотекар
3 Ведення всіх операцій по обліку бібліотечного фонду підручників Протягом року Бібліотекар
4 Замовлення необхідних підручників на поточний навчальний рік Листопад Бібліотекар

ДОДАТОК 6

Аналіз роботи шкільної бібліотеки у2015-2016 навчальному році

Робота бібліотеки ведеться згідно річного плану. Вона спрямована на національне,громадське,трудове,естетичне виховання;виховання культури читання учнів,поповнення і збереження книжкових фондів;керівництво позакласним читанням. Робота бібліотекиу 2015-2016 навчальному році спиралася на вирішення завдань по інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу та здійснювала інформаційно-бібліографічний супровід впровадження Державних стандартів освіти.

Бібліотекар Гуля М.І. протягом року:

- здійснювала системну,цілеспрямовану допомогу школярам в успішному засвоєнню навчальних програм,розвитку їх творчого мислення,пізнавальних інтересів і здібностей з використанням бібліотечного ресурсу;

- надавала інформаційну підтримку педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури та педагогічної майстерності ,допомогу в діяльності вчителів й учнів в освітніх проектах;

- формувала в учнів навички незалежного користувача бібліотеки,навчала користуватися книгою й іншими носіями інформації,пошуку,відбору й критичній оцінці інформації;

- вдосконалювала традиційні й нові бібліотечні технології. Забезпечувала можливості найбільш повного й швидкого доступу до документів. Надавала методичні консультаційні допомоги педагогам,батькам,що вчаться в одержанні інформації;

- використовувала різні форми проведення масових заходів.

Саме тому бібліотека школи стала інформаційним центром як для учнів,так і для вчителів,одним із важливих напрямків роботи якого є формування інформаційної культури читачів з використанням різних джерел інформації.

Шкільна бібліотека має абонемент,невеликий читацький зал(на 4 посадочних місць). У приміщенні бібліотеки було зроблено косметичний ремонт.

Протягом 2015-2016 навчального року бібліотекар школи продовжувала формування бібліотечного фонду,який відповідав би за змістом освітнім,виховним та інформаційним потребам,а також забезпечувала бібліотечне обслуговування учнів та вчителів.

За цей рік бібліотека одержала за новою програмою для учнів 4-х та 7-х класів підручники.

Бібліотечним активом один раз на семестр проводяться рейди-перевірки стану збереження підручників. Результати конкурсу висвітлюють в спеціальних інформаційних бюлетенях. У бібліотеці оформлений куточок «Книжкова лікарня»,де учні лікують книги. Проводиться робота по ознайомленню учнів з правилами користування бібліотекою,даються рекомендації батькам щодо виховання у дітей бережливого ставлення до навчальної книги.

Спільно з учителями проводяться бесіди,бібліотечні уроки з виховання у дітей бережливого ставлення до навчальної книги.

Працюючи в тісному контакті з учителями,бібліотека використовує усі можливі форми співробітництва в здійсненні виховання культури читання школярів під час викладання різних предметів, у повсякденній роботі з читачами-учнями.

Особливою ланкою в роботі бібліотеки була співпраця з учителями початкових класів,яка була спрямована на те,щоб допомогти учням якнайшвидше і якнайкраще оволодіти навичками читання,роботи з книгою,елементарними прийомами пошуку потрібної інформації. Робота з учнями початкових класів узгоджувалась з учителями на методичних об´єднаннях,куди запрошувався бібліотекар.

Протягом навчального року робота бібліотеки була спрямована на виконання основних завдань і напрямів діяльності,зазначених у річному плані.

Треба зазначити,що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. Постійний пошук нових,ефективних технологій ,прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти,тісний взаємозв´язок і взаємодія з педагогічним колективом буде сприяти утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього культурного,інформаційного і освітнього центру,який одержує,зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації,здатні задовольнити будь-які запити своїх читачів.

Таким чином,зміст роботи бібліотеки школи був спрямований на те,щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості,яка здатна бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.

Робота з читачами щодо формування і задоволення їхніх читацьких потреб

№ з/п

Зміст

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Записати до бібліотеки першокласників

Вересень

бібліотекар

2

Провести перереєстрацію читачів бібліотеки

Протягом року

бібліотекар

3

Проводити з читачами бесіди про правила користування бібліотекою

Протягом року

бібліотекар

4

Організувати екскурсії до шкільної бібліотеки для першокласників

Вересень

бібліотекар

5

Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів

Протягом року

бібліотекар

Індивідуальна робота з читачами

№ з/п

Зміст

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:

рекомендаційні бесіди;

бесіди про прочитане;

індивідуальні консультації біля книжкових виставок;

абоненти індивідуальної інформації

Протягом року

бібліотекар

2

Провести групові та індивідуальні аналізи читацьких інтересів 5-го класу

Січень, травень

бібліотекар

3

Провести захист читацьких формулярів читачів 7-го класу

Березень

бібліотекар

4

Групове консультування читачів з уже сформованим інтересом при виборі книг:

рекомендаційні списки літератури;

бібліографічні огляди літератури;

тематичні бесіди з визначеної теми

Жовтень, лютий, грудень

бібліотекар

5

Оформити виставку формулярів кращих читачів

Березень

бібліотекар

Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічними працівниками

№ з/п

Зміст

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Інформаційне забезпечення проведення педагогічних рад:

підготовка анотованих списків літератури до педрад;

виступи на педрадах з інформаційними оглядами літератури

Протягом року

бібліотекар

2

Оформлення книжкових виставок до педагогічних рад

Протягом року

бібліотекар

3

Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, які надійшли до шкільної бібліотеки

Протягом року

бібліотекар

4

Випуск інформаційних списків літератури за темами:

«Роль виховного потенціалу уроку в підвищенні рівня якості навчання в школі в умовах гуманізації навчально-виховного процесу»;

«Удосконалення системи виховної роботи через розвиток класних керівників»;

«Розвиток пізнавальної самоосвіти і творчих здібностей учнів на уроках»;

«Організація творчої діяльності учнів у позакласній роботі»;

«Система роботи школи з батьками»;

«Організація повторення програмного матеріалу і підготовка до підсумкових контрольних робіт та ЗНО»

Протягом року

бібліотекар

5

Інформування про нову літературу видавництв «Ранок», «Скорпіон», «Торсінг»

Протягом року

бібліотекар

6

Систематично поповнювати електронну картотеку:

нових педагогічних понять, термінів та технологій;

картотеку статей періодичної преси на педагогічні теми;

картотеку інноваційних методик;

картотеку «На допомогу вчителю»

Протягом року

бібліотекар

7

Брати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів

Протягом року

бібліотекар

8

Брати участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-предметників, педагогічних рад школи з різних питань навчання та виховання учнів, виступати з інформацією про літературу відповідної тематики

Протягом року

бібліотекар

9

Проводити індивідуальне інформування вчителів, що атестуються

Протягом року

Завідувач бібліотекою

Масові заходи з популяризації літератури

№ з/п

Зміст

Клас

Термін виконання

Відповідаль-ний

Відмітка про виконання

1

Заходи, присвячені Тижню дитячої та юнацької книги

1–11 кл.

Березень

бібліотекар

2

Заходи щодо формування в учнів громадянської свідомості:

виховна бесіда «Знання і мудрість — незалежній Україні»;

година спілкування «Честь, совість, гідність людини»;

диспут «Сенс життя і моє місце в ній»;

бесіда за круглим столом «Що таке наш вік?»;

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Українська держава: історія і сучасність»;

тематичний вечір «Це не так просто — дружба з батьками»;

вечір-реквієм, присвячений дню пам’яті жертв голодомору;

конкурс читців «Любіть Україну і пісню її солов’їну»

7 кл.

6 кл.

9 кл.

10,11 кл.

5–6 кл.

5–8 кл.

9–11 кл.

6–7 кл.

Вересень

Жовтень

Березень

Листопад

Лютий

Грудень

Січень

Березень

бібліотекар

учителі-предметники

класоводи

класні керівники

3

Заходи щодо формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу засобами книги в процесі позакласної роботи:

бесіда «Я і моє рідне місто»;

інформаційна година «Моє місто на мапі України»;

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Незалежна Україна — моя країна»;

літературно-історична гра «Усім серцем любіть Україну»

4 кл.

6 кл.

8–9 кл.

7 кл.

Лютий

Травень

Жовтень

Березень

4

Заходи щодо популяризації української літератури:

оформити постійно діючі книжково-ілюстративні виставки «Бібліотека і книга — ваші порадники і друзі», «Книга — джерело знань», «Чарівний світ української книги»;

бібліотечні уроки «Без книги немає бібліотеки» та «Подорож до Читай-міста»;

день інформації «Твори письменників рідного краю»;

літературний ранок «Юні читайлики»;

літературна вітальня «Освідчення в любові до книги через сміх і жарт»;

свято «Книга — казкова лампа, що дарує людині світло на далеких дорогах життя»

Літературна сторінка

· До 150-річчя з дня народження М.Грушевського

· До 110-річчя з дня народження С.Скляренка

· До 135-річчя з дня народження І.Кочерги

· До 150-річчя з дня народження Дніпрової Чайки

· До 145-річчя Миколи Вороного

· До 120-річчя з дня народження М.Некрасова

· До 185-річчя з дня народження Льюїса Керрола

· До 215-річчя з дня народження В.Гюго

· До 205-річчя з дня народження Є Гребінки

· До 190-річчя з дня народження Л.Глібова

· До 135-річчя з дня народження К.Чуковського

· До 110-річчя з дня народження М.Трублаїні

· До 200-річчя з дня народження М.Костомарова

· До 105-річчя з дня народження М.Стельмаха

5–6 кл.

1–2 кл.

10 кл.

3–4 кл.

8–9 кл.

7–9 кл.

5-11 кл.

10-11 кл.

5-11 кл.

5-11 кл.

5-11 кл.

5-11 кл.

5-11 кл.

9-11 кл.

1-11 кл.

1-11 кл.

1-11 кл.

5-11 кл.

10-11 кл.

8-11 кл.

Вересень

Жовтень

Листопад

Листопад

Грудень

Грудень

Вересень

Вересень

Жовтень

Листопад

Грудень

Грудень

Січень

Лютий

Лютий

Березень

Березень

Квітень

Травень

Травень

бібліотекар

5

Заходи з народознавства:

бесіди з народознавства «Були собі чумаки»;

оформити книжково-ілюстративну виставку «З народної криниці»;

літературно-музичне свято «Ярмарок українських звичаїв»

9 кл.

7 кл.

5–11 кл.

Лютий

Листопад

Грудень

бібліотекар,

класні

керівники

6

Заходи, спрямовані на підвищення якості навчально-виховного процесу:

свято «Прощання з Букварем та посвята в читачі»;

«Подорож до Країни Мудрої Книги»;

вікторина «Сторінками підручника»;

брейн-ринг «Найуважніший читач»

1 кл.

2–3 кл.

4 кл.

7 кл.

Квітень

Березень

Травень

Грудень

бібліотекар, класоводи

7

Заходи щодо проведення предметних тижнів:

оформити книжкову виставку «Якщо ти захоплюєшся математикою» та книжкову полицю «Математика для допитливих»;

огляд літератури «Про що не встиг розповісти підручник з математики»;

оформити книжково-ілюстративні виставки «Любити та берегти природу» та «Люби свій край»;

огляд літератури «Людина і природа»;

конкурс знавців творчості
Т. Г. Шевченка «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»;

бесіда «Сива давнина»;

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Славні імена» (про видатних українських письменників);

конкурс малюнків «Я малюю рідну неньку Україну»;

ярмарок книжок «Книжки, діти, читайте і фізику вивчайте»;

рольова гра «Дипломатичні суперечки»;

вікторина «Політичні права і свободи громадян України Заходи

9 кл.

7–9 кл.

9–11 кл.

5 кл.

4–9 кл.

7–11 кл.

9-11 кл.

1–4 кл.

5–8 кл.

9–11 кл.

10 кл.

Тиждень математики

Тиждень математики

Тиждень біології

Тиждень біології

Тиждень укр. мови та літер.

—//—

—//—

Тиждень фізики

Тиждень історії

Тиждень історії

бібліотекар

учителі-предметники

8

Заходи щодо виховання естетичних смаків, любові до української культури, культури мови, книги, читання:

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Скарб від далеких прадідів — то рідна мова й рідне письменство»;

інформаційна година «Початок книгодрукування і розвиток книжкової справи»;

вікторина «Кожен край має свій звичай»;

«Свято читацьких захоплень»;

літературна вітальня «Ваша світлість Любов»;

калейдоскоп цікавих знань «Презентація книги»;

літературна година, присвячена Дню української писемності та мови «Писемність та книжкова справа в Київській Русі»;

літературна вітальня «Сила, що рухає світом» (до Всесвітнього дня книги);

конкурс-турнір на кращий читаючий клас;

літературна гра-вікторина «Сторінками найулюбленіших книг»;

літературно-музична вітальня «Портрет письменника»

7 кл.

5–6 кл.

3–4 кл.

7 кл.

9–11 кл.

2–3 кл.

5–9 кл.

6–7 кл.

3–5 кл.

7–9 кл.

9–11 кл.

Вересень

Листопад

Жовтень

Травень

Квітень

Лютий

Листопад

Грудень

Січень

Листопад

Лютий

бібліотекар,

класні керівники,

учителі-предметники

9

Заходи щодо екологічного виховання та природоохоронної роботи:

оформити книжково-ілюстративні виставки «Земля — наш дім», «Природа — наша мати, треба її оберігати»;

літературно-екологічна вітальня «До совісті й розуму людського»;

екологічна конференція «Світ чаруючий та фантастичний»;

конкурс-вікторина «У вільну хвилину: загадки про природу»;

інтелектуальне казино з екології «Здоров’я без ліків і довголіття без хвороб»

10-11 кл.

9 кл.

1–4 кл.

5–6 кл.

9 кл.

Вересень

Жовтень

Листопад

Грудень

Березень

бібліотекар,

учителі

10

Заходи щодо правового виховання:

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Підліток і закон»;

бесіда «Права й обов’язки учнів»;

диспут «Чи все в житті стосується тебе?»

7–8 кл.

5–6 кл.

9–11 кл.

Грудень

Лютий

Квітень

бібліотекар

11

Етичне виховання:

літературний ранок «Година ввічливості»;

оформлення книжково-ілюстративної виставки «Культура поведінки»

1–4 кл.

1–6 кл.

Лютий

Жовтень

бібліотекар

12

Заходи щодо здорового способу життя:

оформити книжково-ілюстративну виставку «Крокуємо здоровими у світле майбуття» та тематичну поличку «Ми за здоровий спосіб життя»;

вікторина «Зелена аптека»;

круглий стіл «Молодь — за здоровий спосіб життя»;

ранок «Дужими зростаємо, про здоров’я дбаємо»;

літературна виставка «Азбука здоров’я»

9 кл.

7–8 кл.

10-11 кл.

1–2 кл.

4 кл.

Вересень

Жовтень

Січень

Грудень

Квітень

бібліотекар,

класні

керівники

класоводи

Ведення довідково-бібліографічного апарату та довідково-бібліографічне обслуговування

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Оперативно та систематично здійснювати бібліографічне інформування учнів та вчителів шляхом усного інформування, оглядів літератури, а також інформаційних списків нових надходжень, експрес-інформацій, тематичного огляду літератури

Протягом року

бібліотекар

2

Систематично поповнювати картотеки:

нових педагогічних понять, термінів та технологій;

законодавчих та нормативних документів Міністерства освіти і науки України;

статей періодичної преси на педагогічні теми;

інноваційних методик;

«Керівникові школи»;

«На допомогу вчителю»

Протягом року

бібліотекар

3

Вивчити інформаційні потреби вчителів та учнів школи за допомогою опитувань, анкетування, проведення Дня обліку запитань

Протягом року

бібліотекар

4

Провести День інформації

Протягом року

бібліотекар

5

Координувати роботу з бібліотеками району із застосуванням МБА

Протягом року

бібліотекар

6

Вилучати з картотек картки із застарілими матеріалами

Протягом року

бібліотекар

7

Оперативно здійснювати каталогізацію нової літератури, розстановку карток до каталогів (АК, СК) та СКС

Протягом року

бібліотекар

8

Скласти інформаційні списки літератури з рекомендаційного та позакласного читання

Протягом року

бібліотекар

9

Опрацьовувати електронну програму обліку підручників

Протягом року

бібліотекар

10

Опрацьовувати електронну програму «Періодика»

Протягом року

бібліотекар

Краєзнавча робота

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідаль

ний

Відмітка про виконання

1

Оформити книжково-ілюстративну виставку «Література рідного краю»

Вересень

бібліотекар

2

Продовжити роботу над створенням краєзнавчого портрету Черкащини (тематична картотека)

Протягом року

бібліотекар

3

Підготувати і провести усний журнал «Духовний світ Черкащини»

Грудень

бібліотекар

4

Підготувати і провести літературну вітальню «Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі»

Січень

бібліотекар

учителі

5

Провести конкурс знавців рідного краю «Моя рідна Лисянщина»

Лютий

бібліотекар

6

Провести тематичний огляд літератури «Почесні громадяни Черкащини»

Грудень

бібліотекар

7

Провести усний журнал «Черкащина-козацький край»

Січень

бібліотекар

8

Оформити розгорнуту книжково-ілюстративну вистав­ку «Ми — діти черкаського краю, нам є чим пишатися»

Вересень

бібліотекар

9

Провести гру-вікторину «Рідний край»

Листопад

бібліотекар

10

Підготувати і провести усний журнал «Гортаючи сторінки історії Лисянщини»

Березень

бібліотекар

Формування бібліотечного фонду

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідаль-ний

Відмітка про виконання

1

Систематично здійснювати поточне комплектування фонду шкільної бібліотеки шляхом:

перегляду каталогів місцевих видавництв з метою підбору видань для поповнення шкільної бібліотеки;

перегляду запитів по картотеці незадоволеного попиту;

передплати періодичних видань;

спонсорської допомоги (акція «Подаруй книгу шкільній бібліотеці!»)

Протягом року

бібліотекар

Заходи щодо збереження книжкового фонду

№ з/п

Зміст роботи

Клас

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Оформити книжково-ілюстративні виставки та тематичні полиці:

«Нові надходження літератури»;

«Ці книги бібліотеці подарували учні»

Протягом року

бібліотекар

2

Провести доброчинну акцію «Подаруй книгу шкільній бібліотеці!»

1-11 кл.

Протягом року

бібліотекар

3

Провести усний журнал «Усе про книжку»

1 кл.

Грудень

бібліотекар

4

Конкурс-вікторина «Книга — бібліотека — читач»

5–7 кл.

Жовтень

бібліотекар

5

Провести бесіди щодо збереження книжкового фонду

1–11 кл.

Вересень, травень

бібліотекар, члени бібліот. активу

6

Провести екскурсію «Мандрівка до книжкового міста»

1 кл.

Вересень

бібліотекар

7

Провести бібліотечні уроки за орієнтовною тематикою:

«Структура книги»;

«Періодичні видання для дітей молодшого шкільного віку»;

«Книжчина лікарня»;

«Гігієна читання»;

«Історія книги та книгодрукування»;

«Без книги немає бібліотеки»

5 кл.

3–4 кл.

1–2 кл.

6 кл.

7 кл.

9 кл.

Листопад

Жовтень

Грудень

Січень

Лютий

Березень

бібліотекар

8

Провести виховну годину «Пригоди української книжки»

3–4 кл.

Квітень

бібліотекар

9

Інформаційна хвилинка «Книжка — твоє обличчя»

5 кл.

Травень

бібліотекар

10

Здійснювати з активом шкільної бібліотеки рейди-перевірки збереження підручників

1–11 кл.

Грудень, травень

бібліотекар

11

Оформити книжково-ілюстративні виставки:

«Моя книга — моє обличчя»;

«Як поновити книгу»

Грудень

Листопад

бібліотекар

12

Вікторина «Книзі — довге життя»

3–4 кл.

Березень

бібліотекар

13

Провести брейн-ринг «Найуважніший читач»

7 кл.

Травень

бібліотекар

14

Літературна гра «Що? Де? Коли?»

9 кл.

Березень

бібліотекар

15

Тиждень поверненої книги

1–11 кл.

Травень

бібліотекар

Підвищення кваліфікації. Організаційно-методична робота.
Зміцнення матеріальної бази бібліотеки

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Скласти річний план роботи шкільної бібліотеки на 2017-2018 н. р.

Червень

бібліотекар

2

Оформити «Щоденник роботи шкільної бібліотеки на 2016-2017 н. р.»

Вересень, протягом року

бібліотекар

3

Координувати роботу шкільної бібліотеки з бібліотеками інших шкіл району

Протягом року

бібліотекар

4

Оформлювати передплати на газети та журнали для бібліотеки

Листопад, травень

бібліотекар

5.

Участь у роботі районного методичного об’єднання

Протягом року

бібліотекар

6

Участь у роботі творчої групи шкільних бібліотекарів району

Протягом року

бібліотекар

Графік роботи бібліотеки

Понеділок

8-30 – 12-30

Вівторок

8-30 – 12-30

Середа

8-30 – 12-30

Четвер

8-30 – 12-30

П’ятниця

8.30- 12.30

Кiлькiсть переглядiв: 41